بانوی ایرانی در جمع ۴۰ استاد برتر جوان دنیا

بانوی ایرانی در جمع ۴۰ استاد برتر جوان دنیا

مریم کوچکی نژاد دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در میان ۴۰ استاد برتر جوان زیر چهل سال در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شد. این انتخاب بر اساس رده بندی سایت (Poets & Quants) انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سایت (Poets & Quants) اخبار مربوط به مدارس عالی مدیریت Business Schools در دنیا و بخصوص رشته MBA را اطلاع‌رسانی می‌کند.

علاوه بر خبررسانی این وب‌سایت اقدام به انتشار رده‌بندی‌ها مختلف از جمله رده بندی دانشگاه‌های معتبر رشته مدیریت کرده است.

در ماه مارس هر سال یک کمیته از افراد متخصص مسئولیت انتخاب لیست چهل نفر نهایی برای معرفی اساتید جوان برتر رشته مدیریت را برعهده دارد. معیار انتخاب بر اساس مهارت‌های تدریس و کیفیت مقالات تحقیقاتی اساتید است. مطابق آمار وب‌سایت برای رقابت سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰۰ کاندیداتوری برای ۱۶۰ استاد رشته مدیریت از سراسر دنیا داشته‌اند که از این میان ۴۰ استاد به عنوان لیست نهایی انتخاب شد.

مریم کوچکی نژاد دانش آموخته رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف بوده و علاقمند به رشته رفتار سازمانی و روانشناسی است. الهام بخش وی در این مسیر  دکتر فیض بخش در دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

وی دکتری رفتار سازمانی را از دانشگاه یوتا و پسادکتری را در مرکز Edmond J. Safra دانشگاه هاروارد دریافت کرده است و در سال ۲۰۱۴ به دانشگاه نورت وسترن پیوسته است جایی که در آن تحقیقات تأثیرگذاری در مورد رفتار انسان انجام داده و در حال حاضر دانشیار دانشکده مدیریت این دانشگاه است.

تمرکز اصلی تحقیقات وی در زمینه درک ماهیت پویای تصمیم گیری های اخلاقی و چگونگی تجربه روانی افراد از نظر روانشناسی در برخوردهای اخلاقی روزمره است.

یافته های وی علاوه بر اینکه در بسیاری از مجلات پژوهشی دانشگاهی به چشم می خورد، در رسانه های مهم از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و هافینگتون پست و … به نمایش در آمده است.