بهترین دانشکده های مدیریت و کسب و کار دنیا معرفی شدند

بهترین دانشکده های مدیریت و کسب و کار دنیا معرفی شدند

نظام رتبه‌بندی آموزش عالی «کیواس» رتبه‌بندی جهانی دانشکده‌های کسب و کار و «MBA» دنیا را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نظام رتبه بندی آموزش عالی QS این رتبه بندی جهانی را در ادامه رتبه بندی دانشگاه‌های جهان انجام داده است.

نظام آموزش عالی کیواس وقتی در سال ۱۹۹۰ به عنوان نشریه‌ای در سطح کارشناسی امور آموزش عالی شروع به کار کرد به منظور آگاهی بخشی به دانشجویان با مدیران اجرایی و رهبران دانشکده‌های تجارت و کسب و کار و MBA مصاحبه می‌کرد و از این رو رتبه بندی دانشکده‌های کسب و کار یک کار کلاسیک برای این نظام رتبه بندی محسوب می‌شود.

در این رتبه بندی مدارس بازرگانی، کسب و کار و تجارت در سراسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۲۵۸ دانشکده از سراسر جهان در نسخه ۲۰۲۱ رتبه بندی شدند.

رتبه اول متعلق به دانشگاه استنفورد است. دانشکده پن از دانشگاه وارتون، دانشکده Sloan از انستیتو فناوری ماساچوست MIT، دانشکده بازرگانی هاروارد و دانشکده HEC پاریس چهار رتبه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

عالی‌ترین رتبه برای آسیایی‌ها دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) است که با ۱۳ رتبه رشد در پله ۲۸ دنیا ایستاده است. در مقابل دانشکده CEIBS دانشگاه شانگهای با ۱۰ پله سقوط در رتبه ۳۵ قرار گرفته است.

تعداد ۲۵۸ دانشکده از ۴۰ کشور در این رتبه بندی قرار دارند که ایالات متحده آمریکا با ۱۰۹ موسسه، انگلستان با ۲۶ موسسه، کانادا با ۲۰ موسسه و استرالیا با ۱۳ موسسه دارای بیشترین تعداد موسسات هستند.

نحوه ارزیابی کیواس به این ترتیب است که میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان ۴۰ درصد، بازگشت سرمایه (مانند شهریه، هزینه، رشد حقوق و پیشرفت شغلی فارغ‌التحصیل) ۲۰ درصد، نتایج کارآفرینی و فارغ‌التحصیلان ۱۵ درصد، رهبری اندیشه ۱۵ درصد و تنوع آموزشی ۱۰ درصد در ارزیابی‌ها نقش دارند.

جدول رتبه بندی جهانی کیواس ۲۰۲۱ برای دانشکده‌های کسب و کار

کارآفرینی در طول پاندمی COVID-۱۹ نیز رشد جالب توجهی داشته است و بسیاری از مشاغل در طول این همه‌گیری تغییر کرده‌اند. دورکاری و برگزاری کلاس‌ها و جلسات به صورت مجازی و با استفاده از نرم افزارهای مرتبط باعث تغییر دیدگاه مردم در دنیای کار شده است.

با کمال تعجب، تعدادی از مشاغل جدید تجاری و شرکت‌های نوپا در طی همه‌گیری ویروس کرونا راه اندازی شده‌اند و سال ۲۰۲۰ را از جهاتی به سال رشد این گونه کارها تبدیل کردند.