سقف وام ازدواج دانشجویی افزایش می‌یابد

سقف وام ازدواج دانشجویی افزایش می‌یابد

انتشار: چهاردهم مردادماه ۱۳۹۳

سقف وام ازدواج دانشجویی افزایش می یابد. به گزارش کانون فارغ ­التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات نظارت مرکزی بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد سقف وام ازدواج دانشجویی را افزایش داده و در این زمینه از همکاری اجرایی تشکل‌ها استفاده خواهد کرد. جلسه هیأت نظارت مرکزی بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده (رییس دانشگاه آزاد)، حجت‌الاسلام والسلمین محمدیان (رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)، دکتر طه هاشمی (معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی)، دکتر شجاع (رئیس واحد رودهن) و دکتر قدمیاری (مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی) برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد در این جلسه، اظهارداشت: بسیج دانشجویی نیز مشابه سایر تشکل‌های دانشجویی ضمن رعایت قوانین و مقرارت شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند مشابه سایر تشکل‌های دانشجویی فعالیت کند و تابع مصوبات هیات نظارت مرکزی بر تشکل‌هاست.

وی افزود: همچنین مقرر شد جهت تسریع در ساماندهی گزارش‌ها و شکایات مرتبط با هیات نظارت استان‌ها کمیته معینی تشکیل شود و در این زمینه اداره تشکل‌های دانشگاه آزاداسلامی موظف است پیش نویس شرح وظایف این کمیته را آماده و برای تایید و تصویب در جلسه آتی هیات نظارت مرکزی مطرح نماید.

رییس دانشگاه آزاداسلامی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره و گفت: از آنجایی که طبق قانون تنها مرجع رسیدگی به امور تشکل‌های دانشجویی هیات نظارت مرکزی است، نهادهای خارج از دانشگاه حق مداخله در امور تشکل ها را ندارند.
میرزاده با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره ازدواج جوانان، گفت: در همین راستا بناست سقف وام ازدواج دانشجویی را افزایش داده تا بتوانیم در فراهم آوردن مقدمات زندگی مشترک به زوج‌های دانشجو کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی فعالیت تشکل‌ها، خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات تشکل‌ها در قالب دو دسته درون دانشگاهی و برون دانشگاهی قابل تقسیم بندی است، مشکلات درون دانشگاهی می تواند با کمک معاونت فرهنگی به سرعت مرتفع شده و مسائل برون دانشگاهی نیز به نهادهای ذیربط منعکس و پیگیری شود.