تقویت رشته های علوم انسانی، بنیان اصلی دستیابی به دانشگاه اسلامی است

تقویت رشته های علوم انسانی، بنیان اصلی دستیابی به دانشگاه اسلامی است

انتشار: نوزدهم مهرماه ۱۳۹۳

تقویت رشته های علوم انسانی، بنیان اصلی دستیابی به دانشگاه اسلامی است.

به گزارش ایسنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان گفت: در حوزه پژوهش در استان و کشور ضعیف عمل شده است.

حجتالاسلام مهدی مستأجران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه دانشگاه‎هایی که در اسلامی کردن مراکز آموزشی عالی پیشتازند، کم نیستند، افزود: دانشگاه‎هایی هم که می‎خواهند خود را به این مرکز پیشتاز برسانند کم نیستند اما برای رسیدن به پارامترهای دانشگاه متعالی، اسلامی و دینی نیازمند تلاش مجدانه در حوزه پژوهشی، آموزشی و تعلیم و تربیت هستیم تا به مقصودی که می‎خواهیم برسیم.

وی افزود: در این راستا راه طولانی است و نیاز به یک سری سیاست‎گذاری‎ های بهتر داریم اما متأسفانه در این امر ضعیف هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان تاکید کرد: نیاز است برای رسیدن به یک دانشگاه اسلامی در حوزه پژوهش راهبری تلاش بیشتری کنیم که متأسفانه در حوزه پژوهش نه تنها در استان بلکه در کشور ضعیف عمل کردیم به ویژه در حوزه پژوهش رشته‎های علوم انسانی که نقش راهبری برای کل رشته‎ها دارد.

مستأجران ادامه داد: برای رسیدن به یک دانشگاه اسلامی باید رشته‎های علوم انسانی توجه و تقویت بیشتری شوند و پایان‎نامه‎ها، مقالات، کنفرانس‎ها، همایش‎ها و جلسات آموزشی و پژوهش‎ها به سمت این هدف که تمدن نوین اسلامی است، سوق داده شود.

گروه ApplyRoad، پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر، پذیرش و چاپ مقاله ISI، پذیرش و چاپ مقاله ISC را به صورت تضمینی به انجام می رساند.