بیش از 8500 پرونده متقاضیان هیئت علمی بررسی شد

بیش از 8500 پرونده متقاضیان هیئت علمی بررسی شد

انتشار: پانزدهم تیرماه ۱۳۹۷

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، گفت: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۸۶۷۶ پرونده از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی این مرکز مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رضوان‌طلب در هفدهمین نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر تحقیق استانی مرکز جذب اعضای هیات علمی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، امر تحقیق را بسیار ظریف و حساس توصیف کرد و افزود: سیستم جذب و تحقیق اعضای هیات علمی باید به سمت واقع‌نمایی و واقع‌گرایی سوق یابد؛ این رویکرد می‌تواند به همت مسئولان دفاتر تحقیق استانی و ارائه مدل از سوی آنان ایجاد و تعمیم داده شود.

وی، با اشاره به بیانات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و شاخص‌های مورد تأکید ایشان درخصوص جذب اعضای هیات علمی خاطرنشان کرد: در بدو ورود اعضای هیات علمی، شاید نتوانند همه شاخص‌های مورد نظر را احراز کنند، ولی در تبدیل وضعیت‌های استخدامی و در طول خدمت این شاخص‌ها می‌توانند ارزیابی شوند؛ چرا که غیر از عرصه انجام وظیفه این شاخص‌ها قابل اندازه‌گیری نمی‌باشد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم مأموریت اصلی مرکز جذب اعضای هیات علمی، هیات‌های اجرایی و هیات مرکزی و عالی جذب، را احراز صلاحیت دانست و عنوان کرد: این احراز مؤلفه‌هایی دارد که نتیجه کارکرد سه مرجع کارگروه بررسی توانمندی علمی، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی و همچنین نتیجه تحقیقات است.

رضوان طلب با تأکید بر «ضرورت کوتاه کردن مدت زمان توقف پرونده اعضای هیات علمی در این مرکز»، گفت: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۸۶۷۶ پرونده از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی این مرکز مورد رسیدگی قرار گرفت؛ میانگین توقف این پرونده‌ها در مرکز جذب ۴۱ روز و در دانشگاه‌ها ۲۰۸ روز بوده است.

در پایان این نشست از دفاتر برتر تحقیق استانی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر و قدردانی شد.